بازگشت به قرآن...؟

هیچ با خود اندیشیده ایم،که چرا از نوشتن اسم و مطالب دیگر به زبان انگلیسی لذت برده و خوشحال می شویم؟؟؟

به راستی این استعمارگران مکار تاریخ چه بلایی سر فرهنگ و آداب و رسوم ملل جهان سوم آورده اند؟

اگر قدمت تاریخی کشورهای اروپایی و آمریکایی را مورد بررسی قرار دهیم،درخواهیم یافت کشور پهناور ما ایران سابقه بس طولانی چه از نظر قدمت تاریخی و چه از لحاظ فرهنگ و تمدن دارد.

با یک بررسی کوتاه و گذرا در دوران قاجاریه و بویژه دوران پهلوی،به2کلمه تقریبا جدیدی دست خواهیم یافت.این دو کلمه که در درون خود دنیای از رمز و راز را پنهان دارند،امل و دهاتی می باشند.




دول استعمارگر،بویژه استعمار پیر انگلیس با کمک گماشتگان خود،در دوره پهلوی اول-دست به کشف حجاب زدند و در کنار آن با فرهنگ سازی الحادی و گمراه کننده،چنان ذهنیت غلطی در بین برخی از مردم-بویژه قشر تحصیلکرده ایجاد نمودند که گویا امل و دهاتی به کسانی گفته می شود، که چارقد و حجاب دارند و مومن و مسلمان می باشند!


برخی از اهداف کشورهای استعماری از عملکردهای گمراه کننده خود در کشورهای اسلامی از جمله ایران چنین بود :: 

1-دور نمودن مردم از فرهنگ و آداب و رسوم بومی- و مشغول نمودن آنها به کارهای بی اساس و ظاهری.

2-ایجاد اختلاف ما بین جوانان تحصیلکرده و اقشار مسلمان و سنتی جامعه.

3-مصرفی نمودن مردم/ و آلت و بازیچه قرار دادن زن در اجتماع برای فروش بیشتر محصولات کارخانه هایشان.

4-دور نمودن مردم از اسلام راستین علوی/ و بیگانه نمودن آنها با دستورات انسان ساز کتاب مقدس قرآن کریم.

5-عقب نگهداشتن جوامع مسلمان و یا جهان سومی و ایجاد تفرقه،فساد و آلودگی برای حکومت نمودن بر آنها به وسیله مزدوران داخلی و .......

 

از سوی دیگربرخی از زنان فریب خورده با خریدانواع لوازم آرایشی وارداتی و لباسهای آنچنانی در صدد بودند که مدرن و با کلاس شوند و امل و دهاتی نباشند!

آن گروه اقلیت که فریب شعارهای پرطمطراق غرب از جمله آزادی و برابری زن و مرد را خورده بودند،برداشتن روسری و نیمه برهنه شدن- و استفاده از لوازم مصرفی آرایشی را نشانه ترقی و رشد می دانستند،غافل از اینکه در مکتب تعالی بخش اسلام زن یک عروسک و بازیچه در دست هوسرانی های یک مرد نیست،بلکه یک انسانی مستقل-آزاده و با قدر و ارزشی است که با آگاهی و حفظ تقوی و حیایش، مومن و اهل علم و دانش است- و چه در خانه و چه در اجتماع مظهر رشد و تعالی ارزشهای پربار و گرانقدر انسانی می باشد.

یک زن مسلمان آگاه و مومن می داند که اسوه و الگوی مترقی زنان آزاده و مسلمان ایران و جهان، حضرت فاطمه(ع)است.او زنی عاشق و دوستدار راستینی برای همسرش امیرالمومنین حضرت امام علی(ع) / مادری کاردان و دلسوز برای فرزندانش در محیط خانه/ و زنی آگاه-آزاده و روشنگر در اجتماع آنزمان بود.آنجا که با سخنرانیهای پرشورش چهره منفعت طلبان و فتنه گران دورانش را آشکار و افشاء می نمود.

در اینجا این نکته خالی از لطف نمی باشد،که برای بازگشت به همان فرهنگ-علم و تمدن ایرانی و اسلامی که قرنها بر جهان حاکم بود، راه حلهای درست و نهایی بازگشت به اصالت خویشتن / بازگشت به قرآن مجید/ بهره گیری علم در هر نقطه عالم و عرضه نمودن آن علم و دستاورد، در غالب ملی و اسلامی می باشد و بس.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد